• Home
  • Retourneren & Ruilen

Retourneren & Ruilen


SIERAAD RETOURNEREN

We hopen dat je blij bent met je aankoop. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je het sieraad binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Let op: gepersonaliseerde sieraden en maatwerk zijn hiervan uitgezonderd en kunnen niet geretourneerd of geruild worden.

Speciale regeling in december:
Voor aankopen die tussen 3 en 25 december worden gedaan, geldt vanwege de feestdagen een verlengde retourtermijn van 30 dagen.

Retourvoorwaarden voor sieraden:
1. Het sieraad moet ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking worden geretourneerd. Belangrijk: doe het sieraad terug in het correcte sieradendoosje, zodat sticker en sieraad overeenkomen. 
2. Oorbellen die gepast zijn, kunnen in verband met hygiëne niet worden geretourneerd.

Als een retour niet aan deze voorwaarden voldoet, kunnen wij deze helaas niet accepteren.

Zo ga je te werk:

Stap 1: Ga naar ons retourportaal om je retour aan te melden. Log in met je bestelnummer en e-mailadres en volg de stappen. Hier kun je een retourlabel afdrukken of, als je retourneert vanuit Nederland, kiezen voor printerloos retourneren met behulp van een QR-code. 

Stap 2: Stuur je sieraad/sieraden in de originele verpakking en volg de verzendinstructies in ons retourportaal. Belangrijk: doe het sieraad terug in het correcte sieradendoosje, zodat sticker en sieraad overeenkomen. Anders kan jouw retour niet verwerkt worden.

De terugbetaling vindt plaats na ontvangst en inspectie van de geretourneerde artikel(en) in ons magazijn. Houd er rekening mee dat het tot 14 dagen kan duren voordat wij je retour hebben verwerkt. Zodra je retour is verwerkt, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Let op: tijdens de zomermaanden en de feestmaanden (december en januari) kan de retourverwerking iets langer duren dan gebruikelijk.

Let op:
- Hoewel wij online retourlabels aanbieden om het retourneren te vergemakkelijken, zijn de kosten voor verzending voor jouw eigen rekening. Onderaan deze pagina kun je lezen waarom dat zo is.
- Tijdens het aanmaken van een retourlabel via ons retourportaal zie je de exacte verzendkosten. Deze zijn lager dan wanneer je het zelf op de post zou doen.
- Voor de terugbetaling wordt de betaalmethode gebruikt waarmee de oorspronkelijke aankoop gedaan is.
- Taj is niet verantwoordelijk voor pakketten die in de post verdwijnen.
- Taj heeft het recht sieraden die retour komen te weigeren.

Meerdere bestellingen retourneren in één pakket
Het is mogelijk om sieraden uit meerdere bestellingen te retourneren in één pakket. Zorg er in dat geval voor dat je in het pakket de factuur/pakbon van alle bestellingen toevoegt (of voeg een briefje toe waarop alle ordernummers staan die in het pakket zitten). Geef daarnaast in het online retourportaal bij ‘opmerkingen of vragen over de retourzending’ aan dat je artikelen uit verschillende bestellingen retourneert in één pakket, en noem ook hier alle ordernummers die samen in het pakket zitten.

SIERAAD RUILEN

Wil je je sieraad ruilen voor een andere maat of een ander item? Retourneer je order dan zoals hierboven beschreven staat en plaats een nieuwe bestelling in onze webshop. 

DUURZAAM RETOURNEREN

Waarom is retourneren niet gratis? Als duurzaam en eerlijk bedrijf kunnen wij – naast de kosten voor de retourverwerking – helaas niet de verzendkosten van een retourzending dekken. Hoe graag we dat ook zouden willen. Retourprocessen zijn in de praktijk zeer arbeidsintensief en kostbaar.

Wij hebben ervoor gekozen om onze sieradenprijzen niet te verhogen en de retourkosten niet onzichtbaar door te berekenen aan onze klanten. In plaats daarvan hebben we ervoor gekozen om geen gratis verzending aan te bieden bij retourzendingen. Dit sluit beter aan bij onze waarden op het gebied van transparantie, duurzaamheid en bewuste consumptie.